In de Century CR6 beleefden Tim en Tom Coronel een goede negende etappe van de Dakar Rally. De lange proef was een ware uitdaging door de verschillende ondergronden, maar de auto gaf geen krimp en presteerde uitstekend. Tim en Tom maakten geen fouten ondanks tricky navigatie, zwaar zand, steile klimmen en veel jumps.
De proef begon met allemaal kleine jumps waar maar geen einde aan kwam. βIk vroeg me op een gegeven moment of het nog zou stoppen, alleen maar van die kleine sprongetjes. Dat lag onze auto wel heel goed, maar er zaten ook wel wat steile klimmen in. Die haalden we niet altijd in een keer, maar met een ommetje ging dat goed,β vertelde Tim.
Ook vandaag was de navigatie weer tricky. βWe hebben alle waypoints gehaald, maar wel een paar keer moeten zoeken. Eentje lag er sneaky verstopt in een klif, maar dat ging harstikke lekker. Het was ook heel divers, met zwaar zand en allerlei moeilijke paden over rotsen. We hadden zelfs echt een trail parcours erin zitten. Ik vond het een hele vette proef,β aldus Tom.
Tim vond dat de Century het erg goed deed op dit terrein. βDe auto hield zich goed, dat was wel knap. Ik had het gevoel dat de nieuwe versnellingsbak niet helemaal fijn voelde in de derde versnelling, daar rijden we nu twee dagen mee. Dat kijken we in het bivak even na. In het laatste stukje kwam er wat stof in de auto waardoor we iets minder zagen. Er zat dus nog wel iets meer tempo in.β
Morgen wordt de tiende etappe verreden, dit is een lus rondom Al Ula. De proef van 371 kilometer wordt omgeschreven als een duivelse hindernisbaan waarbij ze veel stenen en rotsen gaan tegenkomen.